Het doel van huiswerkbegeleiding is dat leerlingen op een zelfstandige, onafhankelijke manier leren leren en studeren. Dit houdt in dat er veel aandacht wordt besteed aan het ontwikkelen van studievaardigheden zoals plannen, organiseren, memoriseren, samenvatten en de aanpak van vraagstukken. Naast dit 'leren leren' bieden we ook vakinhoudelijke hulp en controle op studiewerkzaamheden. Leerwerk wordt overhoord, maakwerk wordt beoordeeld.
Voor leerlingen (leeftijd van 12 tot ca. 18 jaar) met ‘opstartproblemen’ bij het maken van huiswerk, voor leerlingen die een ‘stok achter de deur’ kunnen gebruiken, voor leerlingen die moeite hebben met het plannen van hun werkzaamheden en voor leerlingen die wel hard maar weinig effectief werken.
Wanneer de leerproblemen samengaan met problemen op sociaal-emotioneel gebied bieden we orthopedagogische ondersteunende begeleiding.
Ritme, regelmaat en structuur kan het beste bereikt worden in een dagelijks patroon. De meeste leerlingen bezoeken dagelijks de huiswerkbegeleidingsgroepen. In specifieke gevallen, zoals bijvoorbeeld een afbouwfase, is het ook mogelijk om twee of drie keer per week huiswerkbegeleiding te krijgen.
Door een enthousiast team van studiebegeleiders, vakdocenten, (ortho)pedagogen en psychologen. De studiebegeleiders zorgen voor een dagelijks ritme, regelmaat en structuur, de vakdocenten zorgen voor vakinhoudelijke begeleiding en de (ortho)pedagogen en psychologen letten vooral op de ontwikkeling van leerprocessen van leerlingen.